• Srpski
  • Русский
  • English
  • Kneza Višeslava 63
    T.C. Bazar Vidikovac
    Lokal 2.20

Najgora obuća za vožnju, i šta nikako ne treba obuti, naročito za duža putovanja

Svima nam se desilo da krenemo napolje, dame u cipelama sa visokim potpeticama, gospoda u muškim cipelama sa klizavim đonom, i baš takvi, sednemo za volan. A te cipele, iako sjajno izgledaju uz vašu odebvu kombinaciju, možda nisu najbolji izbor za vožnju. Koja je to najgora obuća za vožnju, i šta nikako ne treba obuti, naročito za duža putovanja, istražićemo u ovom tekstu.

Možda o tome niste mnogo razmišljali, ali, nošenje pogrešne vrste cipela kada se nalazite za volanom, može dovesti do gaženja pogrešne pedale. Ako vam noga sklizne sa pedale kočnice ili gasa, ili pritisnete pogrešnu, u oba slučaja možete izazvati saobraćajnu nesreću. Prema izveštajima adgencije za bezbednost saobraćaja na svetskom nivou, oko 16.000 nesreća svake godine nastaje zbog greške vozača, koji je pritisnuo pogrešnu pedalu. Toliko o tome koliko je nošenje pogrešne obuće opasno.

Dobra vest je, međutim, da prava vrsta cipela može da pomogne u sprečavanju ovakvih incidenata. Naravno, nećete uvek nositi samo cipele koje su najbolje za vožnju, jer sigurno ne bi bile dobar izbor za svaku priliku. Ali, u tom slučaju, mogli biste da držite u automobilu jedan par obuće idealne za vožnju, pa se preobujete kad sednete za volan. Zašto da ne? Mogu da vam stoje ispod sedišta, pa da ih obujete po potrebi.

A kakva je obuća idealna za vožnju?

Uopšteno govoreći, cipele za vožnju treba da budu bezbedno pričvršćene za stopalo, i da imaju ravan, neklizajući đon. Ovakve cipele, omogućavaju vam da ravnomerno rasporedite silu po površini đona, na pedale automobila. Cipela bi trebalo da vam obavija celo stopalo, a da istovremeno omogućava slobodu kretanja u prostoru za noge, dakle, odeljku ispred vozača, gde se nalaze pedale.

Tako da, ako one u kojima ste krenuli negde nisu takve, možete da se preobujete u autu, a onda pre izlaska ponovo obujete one u kojima ste krenuli. Ove druge, verno će vas čekati da se vratite. To mogu da budu i neke starije, koje su vam posebno udobne, a možda i drage.

Najbolja obuća za vožnju automobila

# Patike

Udobne tenisice ili patike za trčanje – one koje bezbedno pristaju uz vaše stopalo i koje imaju ravan đon, najbolji su izbor za vožnju. U njima imate ravnomeran pritisak na pedale kočnice i gasa, kao i za okretanje pete sa jedne pedale na drugu.

# Cipele za vožnju

Cipele za vožnju prvobitno su bile dizajnirane za entuzijaste sportskih automobila. To je tip klasične mokasine sa gumenim đonom i ušicama, koje se omotavaju na zadnjoj strani pete. Nešto poput nekadašnjih “brodarica”. Ove cipele omogućavaju bolje prijanjanje na pedale, i obezbeđuju tačku okretanja za pomeranje stopala napred-nazad, od kočnice do gasa.

A koja je najgora obuća za vožnju automobila

#Japanke

Svaka obuća, koja na neki način nije pričvršćena za petu, može izazvati smetnje pri kočenju ili ubrzanju. Ove vrste obuće takođe mogu da skliznu i da se zaglave ispod pedale, što utiče na vašu sposobnost bezbedne vožnje. Japanke su, i inače, proglašene za opasnu obuću jer vrlo lako skliznu sa noge, što može da dovede do raznih vrsta povreda. A kada je u pitanju vožnja, lako se može desiti da vam se kaiš omota oko pedale, i dok se vi trudite da ga odmotate, može se desiti da skrenete s puta, ili se zakucate u vozilo ispred vas. Dakle, japanke ne dolaze u obzir! Nikako!

# Kućne papuče

Bilo da su u pitanju neke otvorene, ili zatvorene papuče, one su dizajnirane za udoban boravak kod kuće, ali ne i za vožnju. Obično su labavog kroja i savitljivog đona, tako da ne pružaju pravilno prijanjanje na pedale. Da, znamo da ste možda krenuli samo do prodavnice u blizini, pa vas je mrzelo da obuvate patike, ali samo im ime kaže, ove papuče su samo za kuću, a ne i za vožnju.

# Damske cipele sa platformama

Ova vrsta obuće može da stvori lažni osećaj pritiska koji se primenjuje na kočnicu i gas, jer postoji prepreka koja menja razdaljinu, koju vozač percipira između dna vašeg stopala i vrha pedala. Osim toga, kao i druge cipele, i one mogu da skliznu bočno, i zaglave se ispod jedne od pedala, što bi bilo opasno naročito ako bi se cipela sa platformom zaglavila ispod kočnice. Klonite se platformi kad sedate za volan.

# Visoke potpetice

Visoke potpetice mogu ometati vašu sposobnost da okrenete stopalo na peti od papučice gasa do kočnice, što je ključ bezbedne vožnje. Nošenje ovakvih cipela može dovesti do toga da lebdite nogom između papučice gasa i kočnice, što ne samo da uzrokuje umor, već i eliminiše kritični kontakt i tačku okretanja, koji su potrebni za efikasno i bezbedno vreme reakcije.

# Potpuno nove cipele

Nove cipele sa kožnim ili drvenim đonom ne samo da mogu da budu neudobne dok se ne razgaze, već im đonovi mogu biti klizavi i kruti, što stvara nesiguran odnos stopala i pedale. One vam sasvim sigurno neće odmah biti udobne ni za šetnju, pa ih radije prvo nosite malo po kući, dok se ne formiraju po vašem stopalu.

# Radna obuća ili velike čizme

Velike čizme mogu da vam ometaju vožnju. Ono što se najčešće dešava je da nemate osećaj, ili gazite dve pedale jednom nogom, što nikako nije dobro. A osim toga, đonovi su im obično takvi da nemate osećaj za pedale, zbog čega ih, definitivno, treba izbegavati.

# Kaubojske čizme

Špicaste kaubojske čizme obično imaju adekvatan kožni đon, ali je peta malo jača i podignuta, što može da vam izazove smetnje kod pritiska na pedale tokom vožnje. Da ne govorimo o tome što vam špic može izazvati lažan osećaj da vam je stopalo na pedali, a u stvari je zahvatate samo vrhovima prstiju. Bez obzira što ste tolike moderne kauboje videli u filmovima kako voze svoje velike kamionete u njima, one nisu dobar izbor za vožnju.

# Bosonoga, ili vožnja bez cipela

Kada ste bosi, nemate sredstva da ravnomerno rasporedite silu stopala, a možda nećete imati ni adekvatan pritisak za efikasno aktiviranje kočnice, posebno kada se aktivira sistem protiv blokiranja točkova (ABS). Osim toga, stopala mogu da se oznoje i skliznu, što utiče na držanje osovine i pedale, kao i na vreme reakcije. A uz sve ostalo, bosonoga vožnja je zakonom zabranjena, pa bi moglo da vam se desi da zbog toga, platite i kaznu. Dakle, vožnja bez cipela ni u kom slučaju nije dobar izbor.

I na kraju...

Kao što vidite, odabiru obuće za vožnju treba pristupiti sa mnogo pažnje, jer se saobraćajne nesreće do kojih pogrešne cipele mogu da vas dovedu, dešavaju veoma često. A sve ovo, još je neprijatnije ako ne vozite svoj, već auto iznajmljen kod rent a car agencije, kao što je MMS AutoRent.

Zato je najbolje da odaberete jedne udobne cipele ili patike, koje ne nosite često, i stavite ih u auto, da biste ih, po potrebi, koristili za vožnju. One možda neće biti idealna opcija uz vašu odevnu kombinaciju, ali vam mogu spasiti život.

Srećan put i bezbednu vožnju želi vam MMS AutoRent!

Fotografije: Unsplash.com

Pročitajte i ove tekstove


Šta sve treba znati kad je rad klima uređaja u automobilima u pitanju?


Šta sve treba znati kad je rad klima uređaja u automobilima u pitanju?
46   0
Korišćenje klima uređaja u automobilima počelo je početkom 20. veka, tačnije 1939. godine, kada je Packard, poznati američki proizvođač automobila, prvi put uveo klima uređaj kao opcionalnu opremu u svoje modele. Ova inovacija je odmah izazvala interesovanje i divljenje, iako su rani sistemi bili ogromni, robusni I skupi. Naravno danas je tehnologija klima uređaja znatno napredovala, postala pristupačnija i efikasnija. Sada svi moderni automobili već dolaze sa ugrađenim klima uređajima, a njiho

Detaljnije

Kako da produžite životni vek svog automobila


Kako da produžite životni vek svog automobila
137   0
Automobil je jedna od najskupljih stvari koje ćete kupiti u svom životu, i to je jedan od razloga zašto se nikada ne kupuju na nekoliko godina, već na neko duže vreme. Zato smo za vas pripremili nekoliko saveta kako da produžite životni vek svog automobila tako da vam što duže traje, i naravno - da ispravno radi...

Detaljnije

Zašto vlasnici vozila ne treba da sami popravljaju svoje četvorotočkaše


Zašto vlasnici vozila ne treba da sami popravljaju svoje četvorotočkaše
61   0
Neki kvarovi na vozilimaa, na prvi pogled izgledaju jednostavni i laki i mnogi vozači pomisle da mogu sami da ih saniraju. Ali, kao i u drugim oblastima živora, stvari mogu vrlo lako i nepredviđeno da krenu po zlu i da umesto kratkotrajne i lagane popravke ispadne još veća šteta.

Detaljnije