• Srpski
  • Русский
  • English
  • Kneza Višeslava 63
    T.C. Bazar Vidikovac
    Lokal 2.20

Kako kašnjenja letova utiče na iznajmljivanje vozila

Svedoci smo da se nešto ozbiljno dešava sa avio transportom. Na svetskim aerodromima vladaju ogromne gužve, gubi se prtljag, a letovi skoro redovno kasne ili se odlažu. Samo u 2022 godini do danas više od 820 000 letova je stizalo sa manjim ili većim zakašnjenjem. U proseku kasni svaki peti let. Širom sveta potpuno je otkazano 116 000 letova.

Niko ne voli kada letovi kasne i kada se otkazuju. Dešava se da su cele familije danima zaglavljene na aerodromima, poslovni ljudi ne mogu da prisustvuju važnim sastancima, turisti gube od svog odmora, avio kompanije moraju da plaćaju penale, svako u lancu je na nekom gubitku.  Na gubitku su i rent a car agencije.

Ne zna se pravi razlog za ovaj haos, za neke je to relaksiranje zdravstvenih mera povezane sa pandemijom korona virusa, za druge su krivi aerodromi koji se nisu pripremili za ovakav scenario, za treće glavni krivac su avio kompanije koje su otpustili osoblje koje ne mogu na brzinu ponovo da vrate na posao, itd.

Nemamo nameru da u ovom tekstu tražimo krivca, nego da pogledamo kako masovno kašnjenje letova utiče na industriju  iznajmljivanja vozila, i šta da radite ako vam se desi ovakva nemila situacija.

 

Kako kašnjenje letova utiče na rent a car industriju

Iznajmljivanje vozila je usko vezano za avio industriju. Jedna od najvećih grupa klijenata rent a car agencija su putnici koji stižu avionom, a zatim na aerodromu iznajmljuju vozilo kako bi produžili svoje putovanje. Iz tog razloga agencije imaju svoja predstavništva i šaltere na aerodromima.

Ukoliko klijent koji je unapred već rezervisao i platio vozilo preko sajta ne stigne na vreme, onda je u problemu i sama rent a car agencija. Šta da radi sa vozilom, da li da ono ostane rezervisano ili da se iznajmi drugom klijentu? Treba znati da se ne radi o kašnjenjima od nekoliko minuta, nego o višesatnim odlaganjima. Dešava se da avion sleti sledeći dan ili da klijent uopšte ne dođe i ne podigne već plaćeno vozilo.

U tom slučaju rent a car agencije je u obavezi da vrati pare, vozilo ostaje na parkingu, a zna se da je najskuplje vozilo ono koje se ne iznajmi.

Još veći problem je ako se klijent posle nekoliko sati ipak pojavi, a za njega nema vozilo. Ovakvi slučaji su noćna mora za agencije zato što se gubi na renomeu i verodostojnosti. A zna se i to da su renome i uzajamno poverenje u ovom biznisu možda i najvažniji.

 

Šta klijent treba da radi ako mu let kasni ili bude odložen?

Ako je kašnjenje veće od 24 sati a rent a car agencija nije obaveštena o tome, postoji velika šansa da će vozilo biti iznajmljeno drugom.

Da se to ne bi desilo, kada klijent sazna da mu je let otkazan ili odložen, prvo što treba da uradi je da kontaktira rent a car agenciju i da ih obavesti o problemu.

I pored velike nervoze i ljutnje zbog odlaganja, ova informacija treba što pre da se saopšti. Za ovakve slučajeve rent a car kompanije su već uspostavili telefonsku podršku koja radi 24/7. Najbolja je direktna telefonska komunikacija, SMS i elektronska pošta mogu lako da se previde, posebno ako se šalju noću kada u kancelariji nema nikog.

U dogovoru sa klijentima, rent a car agencije će se potruditi da naprave nove rezervacije. Može se desiti da klijentu bude ponuđeno drugo vozilo u istoj ili drugoj klasi. Profesionalne agencije koje vode računa o svom dobrom glasu i svojim klijentima neće menjati cenu iznajmljivanja. Ali, neke možda hoće.

Prilikom on-line rezervacije vozila, potrebno je navesti i broj leta. Postoje aplikacije preko kojih agenti mogu da prate let. To ostavlja prostor da se raspored iznajmljivanja vozila menja u zavisnosti kada koji let pristiže. Ako se broj leta promeni, o tome treba odmah izvestiti rent a car agenciju.

Ako avion sleti kasno u noć, mora se platiti doplata za preuzimanje vozila van radnog vremena. Ova doplata pokriva vreme koje je potrebno da agent ostane u predstavništvu i obavi primopredaju vozila. Ako on nije svesan kašnjenja, možda uopšte neće čekati nego zatvoriti predstavništvo i otići kući. U tom slučaju neko treba vanredno da dođe na aerodrom ili če klijent morati da sačeka jutro ispred šaltera. Zbog toga još jednom podvlačimo – javite na vreme da ćete zakasniti.  

 

Umesto zaključka

Ovakvo masovno kašnjenje letova je veliki problem i nikom nije lako, ni putnicima, ni avio kompanijama, ni radnicima na aerodomima, pa ni rent a car agencijama. U ovoj situaciji svi su na gubitku, i svi treba da ulože velike napore kako bi ostali smireni, strpljivi i racionalni.

Probleme treba rešavati, a to može samo ako ne izgubimo optimizam, ako imamo razumevanje za druge i ako pomažemo jedni drugima. Ljutnja i bes neće ništa rešiti.

I da ponovimo još jednom– ako vam let kasni, javite to vašoj rent a car agenciji. I to što pre. I biće sve u redu.

 

 

Pročitajte i ove tekstove


Istina o nano-keramičkim premazima za automobile


Istina o nano-keramičkim premazima za automobile
123   0
Ako ste kupili nov automobil, sasvim sigurno želite da on što duže izgleda kao kad ste ga izvezli iz radnje. Zbog toga ga redovno i pažljivo perete, a možda i svakih nekoliko meseci nanosite novi sloj voska. Ali uprkos svim vašim naporima, na njegovoj površini počinju da se pojavljuju ogrebotine i mrlje. I ne samo to, fleke od vode i prljavštine počinju da se lepe za vaš automobil dan nakon što ste ga temeljno oprali. Možda ste čuli da postoje neki nano-keramički premazi za automobile. Postoje,

Detaljnije

Vožnja po magli


Vožnja po magli
92   0
Magla stvara opasne uslove za vožnju. Smanjuje vidljivost, otežava navremeno uočavanje opasnosti, vozačima je teško da procene udaljenost od ostalih vozila i prepreka, ne mogu dobro da proceni sopstvenu brzinu i da li se druga vozila uopšte kreću ili stoje na putu. Zbog magle se dešavaju mnoge saobraćajne nesreće, često i sa tragičnim posledicama. Kako voziti po magli?

Detaljnije

Kakve automobile kupuju muškarci, a kakve žene?


Kakve automobile kupuju muškarci, a kakve žene?
116   0
Kupovina automobila je za svakoga od nas drugačiji proces. Neki se pridržavaju svog iskustva sa određenim brendom, i ostaju mu lojalni. Neki vole svoje igračke i njihove karakteristike, tako da i novi auto biraju na osnovu istih afiniteta. Ali pitanje koje već godinama muči prodavce i proizvođače automobila je – kakve automobile kupuju muškarci, a kakve žene?

Detaljnije