• Srpski
  • Русский
  • English
  • Kneza Višeslava 63
    T.C. Bazar Vidikovac
    Lokal 2.20

Koja starosna grupa izaziva više saobraćajnih nesreća – tinejdžeri ili starije osobe?

Uobičajeno je mišljenje da su i tinejdžeri i starije osobe nesigurni vozači, što lako može dovesti do saobraćajne nesreće. Kod tinejdžera je razlog neiskustvo i nesmotrena mladost. Kod starijih osoba to što se kako ljudi stare, njihove mentalne sposobnosti i vreme reakcije smanjuju. Međutim, u stvarnosti, koja starosna grupa izaziva više saobraćajnih nesreća – tinejdžeri ili starije osobe?

Pa, može se reći da i stariji i mlađi vozači izazivaju više saobraćajnih nesreća od opšte populacije vozača. Međutim, ako poredimo samo ove dve grupe, sveukupno gledano, prema podacima Nacionalne administracije za bezbednost saobraćaja, mladi vozači prednjače.

Stariji vozači imaju više iskustva na putu, što znači da je manja verovatnoća da će pogrešiti, jer znaju šta da rade u različitim uslovima vožnje, kao što su na primer sneg i kiša. Takođe, imaju više iskustva u vožnji, tako da znaju kako da izbegnu opasne situacije, kao što su istrčavanja pešaka na crveno svetlo, ili prebrza vožnja kroz raskrsnice.

Zašto mladi vozači izazivaju više nesreća nego opšta vozačka populacija?

Glavni razlog za ovo je – neiskustvo. Kako su pokazala neka istraživanja, veća je verovatnoća da će se mladi vozači sudariti zbog prebrze vožnje u neadekvatnim uslovima, i prebrzog uletanja u krivine. Isto tako, mladi vozači često voze vrlo rizično, naročito ako je u automobilu još nekoliko njihovih vršnjaka.

A to je zato što imaju manje životnog iskustva, i ne mogu uvek da razumeju rizike svojih postupaka na isti način kao što bi to učinio stariji vozač. Na primer, mladi vozač možda neće moći u potpunosti da proceni koliko brzo njegov automobil usporava u momentu kada snažno stisne kočnicu.

Veća je verovatnoća da će mladom vozaču pažnja biti ometena

Najčešća smetnja za mlade vozače je njihov mobilni telefon. Vozači od 25 godina i mlađi, skreću pogled sa puta 50% više nego vozači od 65 godina. Takođe, mladi vozači češće i koriste telefon tokom vožnje, pa je veća verovatnoća da će preceniti koliko dugo mogu da gledaju u telefon, umesto da drže pogled na putu.

Stariji vozači uzrokuju više nesreća nego opšta vozačka populacija

Kada su stariji vozači u pitanju, veća je verovatnoća da će biti umorni, što može uticati na njihovu vožnju. Istraživanja su pokazala da vozači stariji od 65 godina spavaju u proseku 6.5 sati noću, dok mlađi vozači spavaju 7.5 sati. To znači da će stariji svakako biti umorniji, pa i pospaniji.

Prema istraživanjima Univerziteta Harvard, skoro pet miliona ljudi svake godine zaspi za volanom svog automobila, a procenjuje se da je oko 400.000 njih izazvalo saobraćajnu nesreću sa smrtnim ishodom. Malo li je?

Stariji vozači često imaju problema sa vidom ili sluhom

Dakle, problemi sa vidom i sluhom češće se javljaju kod starijih osoba. U stvari, studija je otkrila da je četiri puta veća verovatnoća da će vozači stariji od 75 godina biti umešani u saobraćajnu nesreću sa fatalnim ishodom, nego mlađi od tih godina. Zbog degenerativnih efekata starenja na telo, stariji ljudi su podložniji gubitku vida i sluha.

Rizik od ove vrste problema raste sa godinama, tako da naše oči više nisu u stanju da se fokusiraju na objekte izbliza. Isto tako, ljudi stariji od 65 godina češće pate od gubitka sluha. Sasvim prirodno, jer čula slabe sa godinama. Upravo zbog toga, potrebno je mnogo više pažnje, da biste se u saobraćaju snalazili kao ranije.

Stariji vozači često uzimaju lekove koji mogu da izazovu pospanost, ili da im ugroze vozačke sposobnosti i reakcije

Mnogi vozači stariji od 65 godina možda uzimaju više lekova koji ih čine pospanim i smanjuju im vreme reakcija, što ih čini izloženijim riziku od nesreća, mnogo više od opšte populacije vozača. Refleksi su sporiji, što znači da će u rizičnim situacijama biti mnogo manje spremni da odreaguju na vreme.

Takođe, stariji vozači često ne vezuju pojas, dok je kod mladih ovo mnogo ređe, a pojas je prva linija odbrane prilikom saobraćajne nesreće. Sve to, nažalost, doprinosi većoj stopi smrtnosti.

Kakve su posledice po mlade vozače?

Veća je verovatnoća da će mlad i neiskusan vozač tokom vožnje udariti pešaka ili neki drugi automobil. Takođe, moguće je da će biti umešan u saobraćajnu nesreću čak i ako vozi bezbednom, preporučenom brzinom.

Mlad vozač ponekad teško može da proceni situaciju, što utiče na njegovu sigurnost. Ali to je sve normalno. Kao vozač početnik, ima još mnogo toga da nauči, a i lako ga je omesti tokom vožnje. Ipak, to je veoma opasno, jer znači da nema potpunu kontrolu nad vozilom.

Zato, ako ste mlad vozač, trudite se da uklonite sve što vas može ometati. Ne koristite mobilni telefon, zaboravite na šminkanje tokom vožnje, nemojte jesti i piti jer sve to, itekako može da utiče na vožnju, naročito u vreme saobraćajnih špiceva. Ako baš morate da javite nekome nešto, koristite moderne aplikacije za slanje glasovnih poruka, tako da ćete mnogo manje morati da držite telefon u rukama.

Za kraj...

Kao što vidite, kada su u pitanju vozači, svako doba ima i svoje prednosti i svoje mane. Ipak, ona najmlađa, i ona najstarija populacija spadaju u najrizičnije za volanom.

Zbog toga su uslovi rentiranja vozila u rent a car agencijama kao što je MMS AutoRent jasno definisani, tako da vozač mora da ima najmanje 21 godinu, i bar dve godine vozačkog staža, tj. posedovanja vozačke dozvole. Sve ostalo zavisi ipak od vas samih.

Srećan put i bezbednu vožnju želi vam rent a car MMS AutoRent!

 

Izvor fotografija: YouTube.com

 

Pročitajte i ove tekstove


Top 5 najpoznatijih muzeja automobila u svetu


Top 5 najpoznatijih muzeja automobila u svetu
651   0
Može se reći da s obzirom na to koliko su automobili popularni i koliko je razvijena auto industrija, baš i nema dovoljno muzeja u kojima se može videti tok razvoja automobila. Dakle, retki su muzeji sa veoma starim primercima automobila. Ljubitelji četvorotočkaša često turističku destinaciju koju posećuju biraju po tome da li u blizini postoji muzej ili izložba automobila. Francuz Nicolas-Joseph Cugnot, 1769. godine izumeo je automobil sa vertikalnim dvocilindričnim motorom i 50 litara zapremin

Detaljnije

Loše vozačke navike koje svaki vozač treba da izbegava


Loše vozačke navike koje svaki vozač treba da izbegava
125   0
Dugogodišnja vožnja stvara navike. Neke od njih su dobre i korisne, ali su neke veoma loše i štetne. Štetne su zato što ugrožavaju bezbednost u saobraćaju, izazivaju ozbiljnu štetu na vozilima, skraćuju njihov vek trajanja i utiču na veće račune za popravke. Koje su to loše navike kojih moramo da se oslobodimo?

Detaljnije

Kako prodati vozilo koji više ne može da se vozi


Kako prodati vozilo koji više ne može da se vozi
80   0
Imate staro vozilo koje nije u voznom stanju i koje vam samo smeta. Šta da radite sa njim, da li je moguće da se nešto i zaradi na njemu?

Detaljnije