• Srpski
  • Русский
  • English
  • Kneza Višeslava 63
    T.C. Bazar Vidikovac
    Lokal 2.20

Kako smanjiti potrošnju goriva u vožnji

Agenti u rent a car agencijama se susreću sa razniim vozačima, iskusnim, dobrim, ali i onim koji nisu tako vešti u vožnji. 

Naravno da samo posedovanje vozačke dozvole nije dokaz da je neko i dobar vozač (iako je u našem podneblju uvreženo mišljenje o sebi kao najboljem vozaču). Loše navike u vožnji mogu da vode ka oštećivanju vozila kao i većoj potrošnji goriva, što se reklamira rent a car agenciji koja ni kriva ni dužna, mora da trpi posledice nečije loše vožnje. 

Kako bi se izbegli mogući nesporazumi i konflikti, u ovom tekstu smo pokušali da prenesemo korisna iskustva u pogledu smanjenja troškova goriva u vožnji.


Kako smanjiti potrošnju

Potrošnja goriva zavisi od tipa vozila, zapremine motora ali i od stila vožnje


Vožnja na manjem broju obrtaja motora

Trudite se da vozite u većim brzinama, pošto vožnja u manjim povećava potrošnju. Ukoliko možete da vozite na primer u trećoj brzini, nije pod moranje da prebacujete u drugu. 


Prilagodite brzinu

Svi danas negde žure, ali da li je veća brzina stalno potrebna? Nepotrebno ste ubrzali na jednom semaforu kada vas sačeka crveno svetlo na drugom. 
 

Značajno veća brzina – značajno veća potrošnja.



Potrošnja goriva
 

Najekonomičnija potrošnja je pri manjim, ali ravnomernijim brzinama (testiranja su pokazali da je maksimalna ušteda i do 33%). Osim manje potrošnje, dobijate i na većoj sigurnosti u vožnji, a izbegavate i plaćanja kazni. 


Izbegavajte nagla ubrzanja i kočenja

Već smo rekli da je ravnomerna vožnja odlična za ekonomičnu potrošnju. Nagla ubrzanja i nagla kočenja osim cimanja putnika vodi i ka većoj potrošnji. Osim toga, motor i kočnice trpe veći pritisak koji smanjuje njihovu sigurnost i vek trajanja. 

Nažalost, svedoci smo da većina vozača u Beogradu neguju baš ovakav stil vožnje. 


Nemojte da dajete pun gas pri malom broju obrtaja

Na ovaj način motor se nepotrebno opterećuje. 


Gume

Gume su ključne i za bezbednost vožnje i za potrošnju goriva. Nove, kvalitetne gume u velikoj meri smanjuju potrošnju. Ali osim kvaliteta guma, treba voditi računa i o njihovoj optmalnoj napumpanosti. Proizvođači automobila i guma daju precizne smernice koliko treba da bude pritisak u gumama, tako da vozačima ne ostaje ništa više nego da prate te smernice. 

Ne treba posebno isticati da su vozila u rent a car agencijama opremljeni kvalitetnim gumama, vodi se računa o godišnjem dobu (zimske i letnje gume), kao i o optimalnom pritisku guma.  


Menjač brzina

Neki vozači vole automatske, a neki ručne menjače. Ručni menjači daju onaj osećaj superiornosti i kontrole u vožnji pa su više traženi. 
Ali neka navike ovih drugih mogu da vode ka većoj potrošnji i oštećenjima na motoru i menjaču. Ručni ili manuelni menjač je stvar navike kod vozača.

Ne naslanjajte ruku na menjač

Mehanizam ručnog menjača je veoma osetljiv, pritisak ruke koliko god izgledao mali može da deluje na složeni sistem menjača i posle nekog vremena da ga ošteti. 

Ne odmarajte nogu na pedalu kvačila. 

Slično kao sa držanjem ruke na ručici menjača, i naslanjanje noge na pedali kvačila možda ne deluje opasno, ali konstantan pritisak može da dovde vremenom do trljanja i oštećenja lamele i potisne ploče. To će vam biti jasno kada osetite onaj karakteritičan miris izgorele lamele, ali tada je već prekasno, ona je već toliko oštećena da mora da se zameni. 

U rent a car agencijama znaju šta se dogodilo, ali vozači skoro nikada ne prizanju da je izgorela lamella njihova greška. 

Dosta često uzrok nesvesnog držanja noge na kvaćilu može da bude loše podešeno sedište. Zato pred polazak na duži put podesite vaše sedište kako bi ste udobno sedeli. 


Ne držite auto u brzini dok čekate semafor

Gradska vožnja uključuje bezbroj čekanja na semaforu i pešačkim prelazima, kao i dosta stani-kreni pokrete. Dosta vozača drži pritisnutu pedallu kvačila dok čeka zeleno svetlo. To je siguran put do oštećenja mehanizma menjača, i veće potrošnje goriva. Osim toga, mali gubitak koncentracije može da dovede do toga da auto krene i obori pešaka. 


Filteri za vazduh

Prljavi filteri za vazduh i te kako utiču na performanse motora i povećavaju potrošnju goriva. Njihova uloga je da apsorbiraju nečistoću, prašinu, izduvne gasove. Vozači koji iznajmljuju auta u rent a car agencijama, ne treba previše da brinu, dobiće vozila sa novim i potpuno ispravnim filtrima. 


Umesto zaključka

Dobre vozačke navike su potrebni u vožnji privatnog, službenog ili iznajmljenog automobila. Ukoliko svoj automobil vozite pažljivo i odgovorno, ne divljate na putu, vodite računa o potrošnji goriva, o kvalitetu kočnica i guma, tako ćete voziti svaki automobil. Kao i svaka navika i vozačka navika ne može tako lako da se menja.

Zato shvatite ove savete dobronamerno i pokušajte da se držite njih. 

Pročitajte i ove tekstove


Zašto je isuviše spora vožnja opasna skoro kao i previše brza


Zašto je isuviše spora vožnja opasna skoro kao i previše brza
83   0
Kada pomislite na saobraćajne nesreće povezane sa brzinom, obično mislite na vozače koji voze prebrzo. Međutim, mnogo je ovakvih nesreća koje uključuju sporu vožnju. Možda je manje uobičajeno, ali se ipak dešava. Zato ćemo se u ovom tekstu baviti temom zašto je isuviše spora vožnja opasna skoro kao i previše brza...

Detaljnije

Prebrza vožnja i kako je kontrolisati


Prebrza vožnja i kako je kontrolisati
38   0
Jedan od najčešćih prekršaja za koji su vozači širom sveta odgovorni je prekoračenje brzine. Vozači prebrzo voze zato što se žure, nervozni su ili iz zadovoljstva. Ali treba znati da su posledice prebrze vožnje izuzetno velike i opasne. Kako bolje kontrolisati brzinu vožnje?

Detaljnije

Da li su žene bolji vozači, šta kažu statistički podaci?


Da li su žene bolji vozači, šta kažu statistički podaci?
162   0
Inteligencija i sposobnost donošenja pametnih odluka ne zavisi definitivno od toga kog smo pola. Muškarci i žene podjednako mogu biti dobri vozači i donositi pametne odluke za volanom. Važno je razumeti da sposobnosti i veštine vozača variraju među pojedincima nezavisno od pola, i treba ih ocenjivati na osnovu konkretnih veština i iskustva, a ne na osnovu pretpostavki o polu. Da li postoje razlike kad su u pitanju muškarci i žene kao vozači? Odgovor je da.

Detaljnije