• Srpski
  • Русский
  • English
  • Kneza Višeslava 63
    T.C. Bazar Vidikovac
    Lokal 2.20

Vožnja po snegu i ledu

Kada dođe zima i padne sneg, svi se uzbudimo - sneg je lep za gledanje i odlična zabava, posebno za decu. Ali za obavljanje svakodnevnih obaveza, zimsko vreme zna da bude pomalo nezgodno. Vozila ne vole niske temperature, a vožnja po snegu i ledu može biti veoma izazovna. Zimi je vidljivost smanjena, rizik od proklizavanja i većih ili manjih nezgoda veći nego kada je vreme lepo.

U produžetku vam donosimo nekoliko saveta za vožnju po snegu i ledu:

 

1. Planirajte više vremena za vaše obaveze nego obično

Zimi sve traje duže. Da biste stigli negde, potrebno vam je malo više vremena i morate da krenete ranije.

  • Zimi pre vožnje vozila moraju da se zagreju
  • Vrlo često su stakla na prozorima i farovima pokriveni snegom i ledom i morate ih očistiti i sastrugati led sa njih
  • Kada očistite stakla, pređite na njihvo odmagljivanje, što isto tako zahteva malo vremena
  • Ako tokom noći padne veći sneg, verovatno ćete biti zatrpani i moraćete da ga čistite kako biste mogli da izađete na put
  • Posle padavina snega, službe prvo čiste važnije puteve, one prvog reda, pa zatim drugog, trećeg, itd. U one manje važne uličice mašine za čišćenje snega često i ne ulaze. Ako se škola, vrtić, prodavnica ili vaš posao nalazi u takvoj ulici, mora da isplanirate alternativnu rutu
  • Zimi se vozi sporije nego inače. Ako po lepom vremenu stižete za pola sata, sada za vožnju planirajte možda i ceo sat

 

2. Kontrolišite svoju brzinu po snegu i ledu

Klizavi putevi u kombinaciji sa nepredvidivim ponašanjem drugih učesnika u saobraćaju doprinose većem riziku. Ukoliko imate više vremena za reakciju na opasnost, manja je verovatnoća da ćete upasti u probleme. Zato, čak i kada je vidljivost dobra i putevi su dobro očišćeni, po snegu i ledu vozite sporije.

Kada se motor vašeg vozila dovoljno zagreje, lagano krenite i odmah prešaltajte u veću brzinu. Možete čak i da krenete u drugoj brzini. Veća brzina daje veću kontrolu i smanjuje rizik da točkovi proklizaju.

Držite bezbednu udaljenost od drugih vozila. Sneg koji pada, magla i namrgođeno zimsko vreme smanjuju vidljivost, kočenje po snegu i ledu je otežano i zato je važno da se previše ne približavate drugim vozilima kako bi imali dovoljno vremena za reakciju na iznenadne opasnosti na putu.

 

3. Imajte na umu da je zbog uslova na putu kočenje otežano

Klizavi putevi utiču na kasnije zaustavljanje vozila. Procenjuje se da je zaustavni put u snežnim i ledenim uslovima i do 10 puta veći. To implicira da vozači moraju da drže veći razmak između vozila i da dosta ranije krenu sa kočenjem. Pri kočenju kočnice treba da se koriste nežno. Naglo kočenje može da dovede do klizanja vozila, zato kočite lagano i postepeno. Ako imate sistem protiv blokiranja kočnica (ABS), koristite ga tako što ćete snažno i ravnomerno pritiskati papučicu kočnice.

 

4. Ulazak u krivine

Slabije prijanjanje na vlažnoj i klizavoj površini puta utiče na vožnju u krivinama. Ako ste nepažljivi možete i da izletite sa puta.

Za bezbedno “hvatanje” krivine, treba smanjiti brzinu pre nego što stignete do nje. Pritisak na papučicu kočnice treba da bude mekan i ravnomeran. Isto takvi treba da budu i pokreti na volanu. Ako osetite da vaše vozilo počinje da gubi stabilnost, ne dozvolite da vas uhvati panika i da počnete da vrtite volan na sve strane. Mirno ali odlučno usmerite točkove u pravom smeru, ne kočite i ne pritiskajte naglo gas sve dok ne steknete potpunu kontrolu.

 

5. Kontrolišite proklizanje vozila

Kada su na putu sneg i led, vozila počinju da proklizavaju. Ako počnete da klizite, ostanite mirni i ne paničite. Lagano okrenite volan u smeru u kom želite da ide prednji deo vozila. Kada osetite da ste povratili kontrolu nad vozilom, možete da produžite sa normalnom vožnjom.

 

6. Neka vam prednja i zadnja svetla budu stalno uključena

Zimi su dani kraći a vidljivost manja. To znači da morate celo vreme da koristite kratka i duga svetla. Osim što ćete bolje da vidite, oni će učiniti vaše vozilo vidljivijim drugim vozačima.

 

7. Vozite pažljivo na brdima i planinama

Vožnja po snegu i ledu u planinama može da bude dosta otežana. Planinski putevi su strmi, uski, veoma često na njima se nalazi led ili nabijen sneg koji je isto tako klizav. Dok se kreće nizbrdo, vozilo može da “pobegne” i izgubi kontrolu, dok se penje može da počne da se vraća unazad.

Kada idete uzbrdo, koristite niže brzine koje imaju više snage. Ovo će vam pomoći da sprečite klizanje točkova. Isto tako, kada se penjete, pokušajte da uhvatite zalet koji će da vas nosi. Motor će raditi dosta glasnije, ali ne obazirite se na to, ne želite da ostanete bez snage na pola uzbrdice. Pazite kada stignete na vrh da zbog prevelika brzine i previše zamaha ne izgubite stabilnost i kontrolu nad vozilom. Težite stabilnim tempom penjanja.

Kada se vozi nizbrdo po snegu, težina vozila ga zanosi i lako može da se izgubi kontrila. Naš savet je da vozite veoma polako i da često kočite. Kada kočite, nežno pritiskajte pedalu kočnice kako bi održali stabilnu i bezbednu brzinu. Ako se previše zaletite postoji opasnost da nećete moći zakočiti na klizavom putu.

 

Nadamo se da će vam ovih 7 saveta pomoći da lako i bezbedno vozite po snegu i ledu. Sigurnoj i bezbednoj vožnji će svakako doprineti kvalitetne zimske gume i snažan i ispravan automobil.

 

Pročitajte i ove tekstove


Koji su najčešći razlozi za parkiranje vozila u garaži?


Koji su najčešći razlozi za parkiranje vozila u garaži?
221   0
Parkiranje vozila u zatvorenom prostoru donosi brojne prednosti i za vozilo i za njihove vlasnike, prednosti koje je teško zanemariti - od izbegavanja ekstremnih vremenskih uslova do veće sigurnosti vozila. Kada je njegovo vozilo na bezbednom i sigurnom mestu, onda i vlasnik ne mora da brine i može da se posveti svojim redovnim aktivnostima.

Detaljnije

Kvalitet automobila kroz decenije: pregled razlika i sličnosti između automobila nekad i sad


Kvalitet automobila kroz decenije: pregled razlika i sličnosti između automobila nekad i sad
185   0
Nekada su automobili bili  mehanička čuda,  a danas su simbol inovacija i sofisticiranosti. U svojim pionirskim danima, automobili su bili retki luksuz, rezervisan uglavnom za privilegovanu elitu. Danas, ulazak u svet automobila postao je gotovo neizbežan deo svakodnevnog života za mnoge. Razvoj tehnologije doveo je do neverovatnih promena u dizajnu, performansama i ekologiji automobila.

Detaljnije

Zanimljiva istorija Alfa Romea


Zanimljiva istorija Alfa Romea
214   0
Alfa Romeo je brend koji oduševljava vozače još od davne 1910. godine. Osnovan je u Italiji prvobitno kao „ALFA“, što je akronim, a puni naziv je Anonimna Lombardijska Fabrika Automobila. Naime, njen direktor, Ugo Stela, rešio je da preuzme francusku fabriku automobila na periferiji Milana, i tako je počela zanimljiva istorija Alfa Romea, koji je od momenta preuzimanja, u roku od 12 meseci, izbacio inauguracioni model sa 24 KS, za kojim su se svi okretali na trci izdržljivosti Targa Florio, i sv

Detaljnije