• Srpski
  • Русский
  • English
  • Kneza Višeslava 63
    T.C. Bazar Vidikovac
    Lokal 2.20

Najčešće greške koje prave novi vozači

 

Mladi vozači relativno često greše i prave saobraćajne prekršaje. Razlozi za to su sledeći:

  • Nedostatak iskustva – vožnja je veština koja se uči i stiče vremenom. Nije isto voziti po autoputu ili po uskim i krivudavim seoskim saobraćajnicama, po pustim putevima ili u gužvi velikih gradova, po kiši, suncu, snegu i ledu, danju ili noću. Svaka vožnja je različita i potrebna su prilagođavanja na različite uslove
  • Nedostatak samopouzdanja – nedostatak poverenja u sebe i svoje veštine vodi ka nervozi, stresu i pravljenju manjih i većih grešaka
  • Strah od vožnje - nervoza i strah od greške utiču na sposobnost vozača da se koncentriše i pravilno reaguje na dešavanja u saobraćaju. Nije redak slučaj da se uplašeni početnici usred opasne situacije jednostavno parališu i ne mogu adekvatno da reaguju
  • Nedovoljno poznavanje saobraćajnih pravila – iako se pravila uče tokom teorijske i praktične nastave, novi vozači ih još uvek ne poznaju dovoljno 
  • Nedostatak koncentracije – dok se vožnja uči, potrebna je veća koncentracija. Stariji vozači sa mnogo hiljada kilometara za volanom ne moraju da stalno razmišljaju o vožnji, za njih je to rutina, ali početnici moraju stalno da budu budni i da prate šta se dešava u saobraćaju. Velika je greška krenuti na dugačko putovanje neposredno posle položenog vozačkog ispita
  • Loša reakcija prilikom nepredviđenih situacija – nedostatak iskustva vodi ka nespremnosti i lošim procenama usled naglih i neočekivanih situacija, kao što je loše vreme, nepropisno ponašanje drugih učesnika ili tehničkih problema na vozilu (pucanje gume, otkazivanje kočnica, gašenje motora usled nepravilne promene brzina, itd.)
  • Gust i haotičan saobraćaj – gradske gužve mogu biti veoma zahtevne. Dosta često se ne poštuju pravila (vožnja kroz kružne tokove, neočekivani prelasci iz trake u traku, nasilna vožnja i slično), vozi se brzo i bahato i u takvoj situaciji se greška lako napravi
  • Noćna vožnja – noćna vožnja zahteva iskustvo, veštinu i koncentraciju. Tokom noći vidljivost na putu je smanjena, smetaju svetla drugih vozila, oči se brzo zamaraju. Ovakvi uslovi mogu da budu teški za vozače početnike.
  • Nedostatak veštine parkiranja – ponekad loše parkiranje može da dovede do problema i manjih sudara

 

KOJE SU NAJČEŠĆE GREŠKE MLADIH VOZAČA?

mladi vozač

Brza vožnja

(Pre)brza vožnja je najčešća i najopasnija greška kod novih vozača. Mladost i adrenalin utiču na još neiskusnog vozača da previše lako i neoprezno stisne pedalu gasa. Velika brzina povećava rizik od nesreća, vozač još nije vešt i ne može pravovremeno da proceni situacije na putu. Ne zna da je prebrz ulazak u krivinu veoma opasan, da treba da pazi na neravnine i rupe na putu, da ne može na vreme da zakoči ako mu neko iskoči na put.

 

Ometanje tokom vožnje

Ometanja tokom vožnja su čest razlog za saobraćajne nesreće, ne samo kod mladih, nego i kod iskusnih vozača. U ometanja spadaju: upotreba mobilnih telefona, menjanje stanica na radiju, jelo i piće u toku vožnje, pričanje sa saputnicama, distrakcija zbog nečeg što se dešava pored puta, itd.

 

Ugrožavanje pešaka i biciklista

Pešaci su među najranjivijim i najnezaštićenijim kategorijama u saobraćaju i od vozača se zahteva da obraćaju pažnju na njih.

Pešaci moraju da imaju prednost na pešačkim prelazima, a posebno treba biti oprezan u zonama oko škola, gde deca zanesena u igri mogu da pretrče preko kolovoza. Još jedna opasna pojava, na koju vozači treba dobro da paze, je kretanje pešaka po kolovozu zato što su trotoari zauzeti parkiranim vozilima.

Osim pešaka, ugroženi su i biciklisti i vozači električnih trotineta i motora. Svedoci smo da u našim gradovima nema dovoljno biciklističkih staza za bezbednu vožnju bicikla, tako da su oni prinuđeni da koriste kolovoze. Mladi vozači još uvek ne mogu dovoljno brzo i precizno da procene razmak i brzinu sa kojom se kreću pored biciklista, tako lako može da dođe do kolizije.

 

Žurba na semaforima

Još jedna česta greška kod vozača početnika je njihov pokušaj da "uhvate" zeleno svetlo. Kada vide da se pali žuto svetlo, oni umesto da smanje brzinu, daju gas kako ne bi stajali na crvenom. Može da se desi da zakasne i da pešaci i druga vozila krenu da prelaze raskrsnicu, a da oni ne mogu da stanu na vreme. Sudari su neizbežni i mogu da dovedu do tragičnih posledica. Zato, kada vidite da se pali žuto svetlo (pa čak i ranije, kada zeleno svetlo počne da trepće), smanjite brzinu i pripremite se da stanete na semafor. Još veću grešku prave bahati vozači koji prelaze na crveno svetlo (to se često dešava na manje prometnim raskrsnicama i u ranim jutarnjim satima), računajući da niko neće da im preseče put.

mladi vozač u kabrioletu

Pogrešno korišćenje žmigavaca

Nedavanje ili pogrešno davanje žmigavca je možda mala greška, ali može da postane katastrofalna, zato što ostali učesnici ne znaju namere vozača. Žmigavci obavezno moraju da se uključe kada se skreće ili menja traka. Iskusni instruktori vožnje preporučuju da se žmigavac ukljući najmanje 3 sekunde pre nego što vozač počne s manevrom.

 

Ostavljanje premalo prostora do vozila ispred

Mladi vozači često nisu u stanju da pravilno procene rastojanje do ostalih vozila. Kada se vozi preblizu, nema dovoljno vremena za reakciju ako vozilo ispred naglo zakoči. Osim toga, vožnja “branik uz branik” može da smeta vozaču koji je ispred, posebno noću. 

 

Ne proveravaju mrtve uglove

Svako vozilo ima svoje mrtve uglove u kojima se vozila i drugi učesnici saobraćaja ne vide. Novi vozači često i ne znaju za njih, pa može da se desi da ne primete drugi automobil dok ne bude prekasno. Uz malo vežbe, ova greška se relativno lako ispravlja. Najvažnije je biti svesan gde se nalaze mrtvi uglovi i biti pažljiv prilikom menjanja pravca ili preticanja.

 

ZAVRŠNA REČ

Greške se mogu dogoditi svakom, ali za volanom svaka i najmanja greška može da bude fatalna. Važno je da novi vozači steknu iskustvo i veštinu kako bi postali sigurni i odgovorni vozači. Savet za mlade vozače je da budu svesni rizika, da budu oprezni i da izbegavaju da prave ove i druge greške.

Slike Pexels i Piqsels

prodaja stanova pik smrtovnice blumen horoskop kalkulator online knjige pdf cvijece vicevi

Pročitajte i ove tekstove


Šta sve treba znati kad je rad klima uređaja u automobilima u pitanju?


Šta sve treba znati kad je rad klima uređaja u automobilima u pitanju?
46   0
Korišćenje klima uređaja u automobilima počelo je početkom 20. veka, tačnije 1939. godine, kada je Packard, poznati američki proizvođač automobila, prvi put uveo klima uređaj kao opcionalnu opremu u svoje modele. Ova inovacija je odmah izazvala interesovanje i divljenje, iako su rani sistemi bili ogromni, robusni I skupi. Naravno danas je tehnologija klima uređaja znatno napredovala, postala pristupačnija i efikasnija. Sada svi moderni automobili već dolaze sa ugrađenim klima uređajima, a njiho

Detaljnije

Kako da produžite životni vek svog automobila


Kako da produžite životni vek svog automobila
137   0
Automobil je jedna od najskupljih stvari koje ćete kupiti u svom životu, i to je jedan od razloga zašto se nikada ne kupuju na nekoliko godina, već na neko duže vreme. Zato smo za vas pripremili nekoliko saveta kako da produžite životni vek svog automobila tako da vam što duže traje, i naravno - da ispravno radi...

Detaljnije

Zašto vlasnici vozila ne treba da sami popravljaju svoje četvorotočkaše


Zašto vlasnici vozila ne treba da sami popravljaju svoje četvorotočkaše
61   0
Neki kvarovi na vozilimaa, na prvi pogled izgledaju jednostavni i laki i mnogi vozači pomisle da mogu sami da ih saniraju. Ali, kao i u drugim oblastima živora, stvari mogu vrlo lako i nepredviđeno da krenu po zlu i da umesto kratkotrajne i lagane popravke ispadne još veća šteta.

Detaljnije